امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین انجمن فین‌تک و کاشف

انعقاد تفاهم نامه انجمن فین تک و کاشف

انجمن فین تک و شرکت کاشف تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک را در راستای تشخیص عملیات مشکوک بانکی و پرداخت الکترونیکی امضاء می‌کنند.

در روز یکشنبه 12 آذر 1402 نشست مشترکی بین انجمن فین‌تک و شرکت کاشف برگزار شد در این نشست مشترک که اعضای هیئت مدیره انجمن فین‌تک و مدیران ارشد شرکت کاشف حضور داشتند، بر گسترش تعاملات و همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله تشخیص و شناسایی عملیات مشکوک به پولشویی، قمار و تقلب در شبکه بانکداری و پرداخت بین طرفین تاکید شد.

قرائی، مدیر عامل شرکت کاشف، در این نشست با تبیین برنامه های کاشف، بر هم افزایی و گسترش ارتباط موثر با فعالان اکوسیستم تاکید نمود و اشاره کرد: «در کاشف ظرفیت‌ها و توانایی‌های خوبی برای ارتقای امنیت شبکه‌ی پرداخت وجود دارد که این ظرفیت‌ها با گسترش همکاری با انجمن فین‌تک به‌صورت موثرتری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.»

در این نشست بر ظرفیت‌های طرفین در حوزه توسعه آگاهی بخشی و تبیین مسائل حوزه امنیت بانکی و پرداخت الکترونیکی اشاره شد. شرکت کاشف برای در اختیار قراردادن ظرفیت‌های فنی این مجموعه به انجمن فین تک اعلام آمادگی نمود و عنوان کرد این کار را با هدف کاهش مخاطرات امنیتی شبکه پرداخت انجام می‌دهد. قرائی در این نشست تاکید کرد:«کاشف به عنوان بازوی امنیتی و مجــری‌ اهـداف حاکمیتـی بانک مرکزی آمادگی دارد با انعقاد تفاهم نامه همکاری با انجمن فین تک، سطح جدیدی از همکاری بین فعالان کسب و کار و نهاد رگولاتوری شکل دهد.»
در مقابل نیز اعضای هیئت مدیره انجمن فین تک نیز از رویکرد تعاملی کاشف و تشکیل این جلسه استقبال نمودند و ضمن بیان دغدغه‌ها و چالش‌های مرتبط با کسب و کارها در این حوزه، بر فراهم آمدن بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های کاشف در حوزه کشف و شناسایی عملیات مشکوک و رخدادها تأکید نمودند.

در این جلسه علاوه بر انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کاشف و انجمن فین‌تک در زمینه شناسایی عملیات مشکوک بانکی و پرداخت الکترونیکی، در جهت گسترش همکاری‌ها برای تدوین الزامات امنیتی شرکت‌های پرداختیار و همچنین بهره‌مندی اعضای انجمن از آزمایشگاه و آکادمی امنیت کاشف نیز توافق حاصل شد.